За останні два роки тема екології та zero-waste стала особливо популярною. У магазинах зустрічаються люди з бавовняними мішечками, металеві трубочки витісняють пластикові, а багаторазові пляшки все частіше займають місце в сумці. Ми, як еко-амбасадори, ділимося з вами, чому робити це не безглуздо, а необхідно.
У глобальному потеплінні винні корови, а тихоокеанська сміттєва пляма більша за Францію втричі.
За останні два роки тема екології та zero-waste стала особливо популярною. У магазинах зустрічаються люди з бавовняними мішечками, металеві трубочки витісняють пластикові, а багаторазові пляшки все частіше займають місце в сумці. Ми, як еко-амбасадори, ділимося з вами, чому робити це не безглуздо, а необхідно.
У 2008 році газета The Guardian опублікувала черговий звіт WWF. Із нього виходить, що за нинішніх обсягів споживання людству до 2030 року знадобиться ще одна планета. Жарти жартами, а переселення на Марс — справа не одного дня, а 2030 рік настане скоро. Причина такої трагічності в тому, що люди щорічно споживають на 30 % більше, ніж відновлює Земля.
Необдумана витрата ресурсів, використання матеріалів, що не переробляються, призводить до таких серйозних проблем, як тихоокеанська сміттєва пляма. Її розміри можна порівняти з трьома Франціями!
У центрі плями утворився вир, який стягує сміття з поверхні океану. Рибальські сітки та снасті складають 46 % сміття. Оцінити реальні розміри плями неможливо через прозорий пластик. Хто знає, скільки метрів завглибшки займають відходи?
Сміття зачіпає тваринний світ. Норвезький учений Гейр Вінг Габріельсен заявив, що пластик перебуває в шлунках 800 видів птахів і тварин.
Сміттєва проблема обтяжується викидами парникових газів. Середня температура Землі на 1 °C вища, ніж за часів доіндустріальної епохи. Від 1980 року крижаний покрив помітно скоротився.
Така динаміка призведе до посух, пожеж, потопів, вимирання рослин і тварин.
Причина викиду парникових газів в атмосферу — промислові гази, які утворюються в результаті пожеж, робота двигунів внутрішнього згорання.
Несподіваний факт: транспорт складає 13,5 % викидів парникових газів в атмосферу, у той час як агросектор — 14 %. Винуватиця такого показника — велика рогата худоба, яка під час травного циклу виробляє метан. Виходить, вегетаріанство — це також про боротьбу з глобальним потеплінням.
Не знаємо, як ви, а ми неабияк налякалися. Але досвід показує, що боротися можна та треба, а результат втішить.
Для боротьби за екологію на державному рівні існує поняття «циклічної економіки». Головне завдання — розвивати переробку й утилізацію, створювати нові робочі місця та бізнес-моделі. Принцип «ресурси — товари — відходи» дозволяє використовувати відходи одного підприємства як ресурс для іншого.
Наприклад, спеціальний фонд у Данії розвиває саме таку бізнес-модель. Але, на жаль, данці переробляють лише 23 %, решта спалюється.
Уряд Нідерландів поставив за мету знизити спалювання відходів на 50 %, незважаючи на те, що сміттєспалювальні заводи скоротили кількість звалищ у країні. Зменшення спалювання відходів зумовить зростання попиту на утилізацію та переробку.
Якщо ви не можете вплинути на політику країни в екологічних питаннях, обговоримо, що робити і як це вплине на природу:
- Скоротити споживання. 50 % пластикового сміття потрапляє в океан. Тільки чищення океану зменшить тихоокеанську сміттєву пляму. Ми, у свою чергу, постараємося не допустити її збільшення.
- Скоротити покупки. Подумайте, скільки безглуздих речей ви купуєте щодня. У чек-аркуші питань перед купівлею такі пункти: наскільки покупка доцільна? Скільки ця річ прослужить? Чи можна її переробити або безпечно утилізувати?
- Використати повторно. Не викидайте продруковані з одного боку аркуші. Старий одяг перешивайте в новий або віддавайте. Пластикові пакети й контейнери використовуйте більше ніж один раз.
- Переробляти й утилізувати. Пам’ятайте: сортування сміття не достатньо. Якщо сміттєві баки вивозить один сміттєвоз, сортування безглузде. Краще деяке сміття самостійно відвозити на переробку або утилізацію.
- Відмовитися від використання двигунів внутрішнього згорання. Громадський електричний транспорт — краще, ніж машина. Якщо відмова від автомобіля неможлива, краще, щоб це була одна машина на кілька осіб, щоб підвищити доцільність її використання.
«Карбон КНС» — друг усіх еко-небайдужих людей.
Читайте також: