Карбон КНС

Україна, Київ,вул. Смольная 9Б

Забруднення довкілля - Чому треба берегти екологію

Забруднення довкілля - Чому треба берегти екологію

У глобальному потеплінні винні корови, а тихоокеанська сміттєва пляма більша за Францію втричі.

За останні два роки тема екології та zero-waste стала особливо популярною. У магазинах зустрічаються люди з бавовняними мішечками, металеві трубочки витісняють пластикові, а багаторазові пляшки все частіше займають місце в сумці. Ми, як еко-амбасадори, ділимося з вами, чому робити це не безглуздо, а необхідно.
Фотографія Забруднення довкілля - Чому треба берегти екологію
У 2008 році газета The Guardian опублікувала черговий звіт WWF. Із нього виходить, що за нинішніх обсягів споживання людству до 2030 року знадобиться ще одна планета. Жарти жартами, а переселення на Марс — справа не одного дня, а 2030 рік настане скоро. Причина такої трагічності в тому, що люди щорічно споживають на 30 % більше, ніж відновлює Земля.

Необдумана витрата ресурсів, використання матеріалів, що не переробляються, призводить до таких серйозних проблем, як тихоокеанська сміттєва пляма. Її розміри можна порівняти з трьома Франціями!
Фотографія Забруднення довкілля - Чому треба берегти екологію
У центрі плями утворився вир, який стягує сміття з поверхні океану. Рибальські сітки та снасті складають 46 % сміття. Оцінити реальні розміри плями неможливо через прозорий пластик. Хто знає, скільки метрів завглибшки займають відходи?

Сміття зачіпає тваринний світ. Норвезький учений Гейр Вінг Габріельсен заявив, що пластик перебуває в шлунках 800 видів птахів і тварин.

Сміттєва проблема обтяжується викидами парникових газів. Середня температура Землі на 1 °C вища, ніж за часів доіндустріальної епохи. Від 1980 року крижаний покрив помітно скоротився.
Фотографія Забруднення довкілля - Чому треба берегти екологію
Така динаміка призведе до посух, пожеж, потопів, вимирання рослин і тварин.

Причина викиду парникових газів в атмосферу — промислові гази, які утворюються в результаті пожеж, робота двигунів внутрішнього згорання.

Несподіваний факт: транспорт складає 13,5 % викидів парникових газів в атмосферу, у той час як агросектор — 14 %. Винуватиця такого показника — велика рогата худоба, яка під час травного циклу виробляє метан. Виходить, вегетаріанство — це також про боротьбу з глобальним потеплінням.
Не знаємо, як ви, а ми неабияк налякалися. Але досвід показує, що боротися можна та треба, а результат втішить.

Для боротьби за екологію на державному рівні існує поняття «циклічної економіки». Головне завдання — розвивати переробку й утилізацію, створювати нові робочі місця та бізнес-моделі. Принцип «ресурси — товари — відходи» дозволяє використовувати відходи одного підприємства як ресурс для іншого.

Наприклад, спеціальний фонд у Данії розвиває саме таку бізнес-модель. Але, на жаль, данці переробляють лише 23 %, решта спалюється.

Уряд Нідерландів поставив за мету знизити спалювання відходів на 50 %, незважаючи на те, що сміттєспалювальні заводи скоротили кількість звалищ у країні. Зменшення спалювання відходів зумовить зростання попиту на утилізацію та переробку.

Якщо ви не можете вплинути на політику країни в екологічних питаннях, обговоримо, що робити і як це вплине на природу:

  1. Скоротити споживання. 50 % пластикового сміття потрапляє в океан. Тільки чищення океану зменшить тихоокеанську сміттєву пляму. Ми, у свою чергу, постараємося не допустити її збільшення.
  2. Скоротити покупки. Подумайте, скільки безглуздих речей ви купуєте щодня. У чек-аркуші питань перед купівлею такі пункти: наскільки покупка доцільна? Скільки ця річ прослужить? Чи можна її переробити або безпечно утилізувати?
  3. Використати повторно. Не викидайте продруковані з одного боку аркуші. Старий одяг перешивайте в новий або віддавайте. Пластикові пакети й контейнери використовуйте більше ніж один раз.
  4. Переробляти й утилізувати. Пам’ятайте: сортування сміття не достатньо. Якщо сміттєві баки вивозить один сміттєвоз, сортування безглузде. Краще деяке сміття самостійно відвозити на переробку або утилізацію.
  5. Відмовитися від використання двигунів внутрішнього згорання. Громадський електричний транспорт — краще, ніж машина. Якщо відмова від автомобіля неможлива, краще, щоб це була одна машина на кілька осіб, щоб підвищити доцільність її використання.

«Карбон КНС» — друг усіх еко-небайдужих людей.

Читайте також: